dimecres, 16 de juny de 2010

L’Ajuntament posa en marxa un Pla d’Ocupació Extraordinari que contractarà a 159 persones aturades


L’Ajuntament de Rubí iniciarà un pla extraordinari d’ocupació local, que preveu la contractació de 159 persones en situació d’atur durant un període de sis mesos, per desenvolupar un total de 7 projectes municipals en sectors i activitats que poden generar ocupació estable i poden, per tant, ajudar a les persones a millorar la seva ocupabilitat i la seva adaptació al canvi. Aquests plans d’ocupació, que es posaran en funcionament a partir de mitjans del mes de juliol i s’allargaran fins a principis de gener de 2011 i són una de les accions dels 30 compromisos per a l’ocupació, el teixit econòmic i el desenvolupament social de Catalunya que la Generalitat de Catalunya va acordar a finals de l’any passat amb els agents socials.

Aquest pla d’ocupació extraordinari es dirigeix bàsicament a persones treballadores en situació d’atur, que han d’estar inscrits com a mínim des de fa 6 mesos com a demandants d’ocupació al servei públic d’ocupació, i que no poden cobrar la prestació i/o subsidi d’atur o han d’estar a punt d’exhaurir-la. Per aquest nou pla d’ocupació, seran seleccionades de forma preferent, aquelles persones que hagin participat en accions formatives relacionades amb els sectors esmentats, els joves fins a 30 anys i treballadors/es amb discapacitat i altres col·lectius en situació de risc. Les persones interessades poden contactar amb l’Institut de Promoció Econòmica (IMPES), que serà qui realitzarà la selecció dels participants, i amb el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) a la ciutat, que farà d’intermediari per l’enviament de propostes al consistori.

El pla d’ocupació està centrat en tres sectors: les energies renovables, l’eficiència i l’estalvi energètic, les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) i la rehabilitació d’edificis i equipaments de titularitat o ús públic i espais públics.
Els 7 projectes que desenvoluparan accions diverses en benefici de tota la ciutat, amb el suport de diferents serveis municipals, són:
1.- Rehabilitació d’edificis, equipaments i habitatges públics, amb la contractació de 98 persones aturades per realitzar accions a centres culturals, cívics i socials, a centres docents públics i a habitatges de grups vulnerables i de titularitat pública, entre d’altres.
2.- Digitalització i tractament documental, per tal de modernitzar i adaptar l’administració local a les noves tecnologies de la comunicació i la informació amb un procés de digitalització dels fons documentals municipals, per qual es donarà ocupació a 19 persones aturades.
3.- Rehabilitació d’escocells que es troben a la via pública, on 16 persones aturades faran tasques de correcció de l’alçada, col•locació de manta antigerminant, posada de sauló i altres materials, etc.
4.- Alfabetització i dinamització de l’ús de les TIC i la gestió telemàtica, en què 11 persones aturades adquiriran formació i experiència en l’ús d’aquestes noves tecnologies.
5.- Dinamització i creació de portals webs de serveis municipals, per tal de potenciar l’accés electrònic de la ciutadania a una informació de qualitat, àgil i ràpida a partir de nous mitjans tecnològics disponibles, amb ocupació per a 7 persones aturades.
6.- Rehabilitació i millora dels sistemes de reg en edificis i equipaments públics per tal de millorar l’eficiència i estalvi energètic, acció en la qual s’ocuparà a 5 persones aturades.
7.- Les TIC en la gestió documental i els arxius municipals, en què 3 persones aturades col·laboraran en la digitalització del patrimoni documental de l’arxiu municipal de l’Ajuntament de Rubí.
Aquest nou pla d’ocupació, que té un cost de 1.232.500 €, dels quals el consistori aporta 240.000 €, pretén fomentar l’ocupació de persones treballadores en situació d’atur i millorar la seva capacitat d’adaptació al canvi, la seva qualificació i competències professionals, amb l’adquisició de l’experiència laboral en els diversos àmbits, i la formació. Les persones contractades rebran un total de 100 hores de formació cadascuna, en aspectes com eines per la recerca de feina, autoocupació, treball en equip, rehabilitació d’edificis, formació bàsica de prevenció en la construcció, soldadura, recuperació d’escocells, automatismes en el control de reg, TIC en les administracions públiques, digitalització de documents i disseny de pàgines web.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada