divendres, 16 de juliol de 2010

Conveni de col·laboració entre la Generalitat i l’Ajuntament per a construir els equipaments i planificar les necessitats educatives de Rubí


El dilluns 12 de juliol vaig signar amb el Conseller d’Educació, Ernest Maragall, un conveni on, a part de la voluntat de cooperació d’ambdues institucions, s’inclou tres línies estratègiques: d’una banda un llistat d’actuacions concretes com l’estudi de la nova ubicació de l’institut J.V. Foix o la construcció d’una escola oficial d’idiomes a Rubí; d’altra la planificació educativa mirant al futur i, finalment, les accions per buscar l’excel•lència educativa, per aconseguir una major equitat i un creixement de l’èxit escolar.
Mitjançant aquest document, s’han concretat els plans d’actuacions fins el 2014 tenint
en compte la recuperació de la natalitat en els darrers anys i la planificació dels equipaments educatius futurs que necessita la ciutat. El document signat posa sobre paper la col·laboració amb que el Departament d’Educació i l’Ajuntament treballen des de fa temps.


Pel que fa a les accions concretes, el conveni inclou un annexe on es concreten algunes accions com, la construcció de l’Institut 25 de Setembre que juntament amb l’actual escola formarà un complex seguint el nou model institut-escola que permet a l’alumne rebre tota la formació sense necessitat de canviar de centre fins els 16 anys. El nou edifici estarà operatiu al setembre de 2012. Pel que fa l’educació primària, es preveu la construcció de la nova escola del carrer Mallorca, que el pròxim curs començarà a funcionar provisional amb mòduls que s’estan col•locant en aquests moments. Està previst que l’edifici definitiu es pugui inaugurar al setembre de 2011. Aquestes obres van lligades a l’enderroc i la nova construcció de l’escola Pau Casals, que s’ha posposat fins al curs 2011-2012.

Com a novetats, el document compromet als signants a estudiar la reubicació de l’institut J.V. Foix amb l’objectiu de traslladar-ho a la zona urbana. Fa temps que es parla d’aquest trasllat, però aquest últims anys la prioritat ha estat la primària, per a poguer escolaritzar al augment de la població infantil. Hem de dir que el nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) fa la reserva d’espais per a equipaments educatius i serà més fàcil trobar la ubicació més adequada. L’edifici que quedarà buit es podrà utilitzar com a centre de formació professional integral.

D’altra banda, el protocol contempla la construcció d’una escola oficial d’idiomes a la ciutat. Amb l’objectiu que entri en funcionament el curs 2011-2012, com a mínim amb l’ensenyament de l’anglès, el centre podria començar a funcionar a les instal•lacions de l’institut Duc de Montblanc mentre no es construeix un nou edifici.

La segona línia estratègica que recull el protocol és la planificació educativa. En aquest sentit la ciutat té com a prioritat “convertir-se en un referent nacional en l’oferta formativa i de titulacions tècniques, reforçant especialment els cicles superiors de formació professional com a via alternativa a la Universitat”, segons el text del document. En aquesta línia s’apunta la necessitat de planificar la futura oferta formativa existent a la zona sud de la ciutat després del creixement demogràfic que ha experimentat, així la construcció de nous centres. També s’incideix en la planificació futura de l’ensenyament postobligatori (sobre tot, de la formació professional), fixant l’atenció en els àmbits del medi ambient, la sostenibilitat i les energies alternatives, segons ha declarat l’Alcaldessa.

La tercera línia general del protocol és la consecució de l’excel·lència educativa. Per aconseguir aquest objectiu es pararà atenció a la distribució equitativa de l’alumnat, per garantir la qualitat de l’educació. Així mateix, el departament es compromet a donar suport als projectes impulsats pels centres, de la mateixa manera que contempla la posada en marxa d’iniciatives per millorar el rendiment escolar dels alumnes. No es perd de vista, tampoc, l’educació permanent més enllà de l’ensenyament reglat, l’atenció especial a l’orientació escolar i el treball amb les famílies per implicar-les en el procés educatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada